Møde i gadeudvalget 29. oktober

Mødested: Malene (38)
Mødetid: 19.30

Mødet er åbent for alle i gaden

Godkendelse af dagsorden
Valg af referent

Siden sidst:
Evaluering af gadefesten.
Evaluering af gademødet og vedtagelsen af nye vedtægter.
Huse solgt og købt og renoveret…

Nyt fra HØF (der er bestyrelsesmøde 20.10)

Opgaver for det nye gadeudvalg:
Opfølgning fra gademødet: Nye fodboldmål?, bevarelse af sandkassen?, rotation af legehus, sandkasse mm?, cykelparkering?, henstillen af lejede og andre cykler, ostebane? (spørge børnefamilierne?)
Der er midler til nye aktiviteter:  Pt er der ca. 40.000 kr. (inden gadefesten) i gadens kasse, alt sammen noget der stammer fra HØFs fordeling til gaderne af en andel af husejernes kontingenter. Pengene skal bruges til “gadens egne aktiviteter” og altså ikke spares op.
Debat om hvilke aktiviteter der kan komme på tale – fx nye plantekasser, nye gademøbler, gadefesten 2026 – hvad ellers???
Staten opfordrer lokale fællesskaber til at udarbejde beredskabsplaner:
Styrelsen for Samfundssikkerhed opfordrer beboerforeninger mfl. til at udarbejde lokale beredskabsplaner som supplerer den offentlige indsats. Hvem kan bedst gøre hvad i akutte nødsituationer, hvad med de svage osv. i tilfælde af oversvømmelser, strømafbrydelser, manglende vandforsyning mmm, hvortil kunne lægges droneangreb og andre sikkerhedsbrud. Se www.samsik.dk eller gå direkte til “Ny vejledning hjælper lokalsamfund til at lave et beredskab”.
Debat om vi bør tænke over denne opfordring, om der er noget i det som er relevant for gaden/Kartoffelrækkerne?

Kommende datoer:
Store fejedag 26. oktober kl. 11: Hvad er der af opgaver? (feje, trimme gadetræer, gadebordene males …)
Lystændingsfest: Dato (fx lørdag den 29. november kl. 17) og skal vi lave andet end det sædvanlige?

Eventuelt

Kommentarer er lukket