Generalforsamling: Torsdag den 17. marts 2022

HUSEJERFORENINGEN J.A. SCHWARTZ GADE

Referat fra GENERALFORSAMLING 2022

Torsdag den 17. marts KL. 19.30 i ”Stalden” Øster Farimagsgade 14 i baggården.

Tilstede var: Sanne+Claus, Malte, Anne, Winnie, Bodil, Gunver, Tanja, Karsten, Charlotte, Maria+ Martin, Mette, Michael, Jane, Jakob, Erik. Samt 2 fuldmagter.

DAGSORDEN

  1. Valg af dirigent: Jakob. Han indledte med at konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt og beslutningsdygtig.
  2. Valg af referent: Erik Skoven
  3. Beretning ved formanden (Sanne)
  • Lykkeligvis ingen udgifter til brud på vandledninger.
  • Kommunens påbud om indrykning af hegn mod Øster Farimagsgade e der intakt nyt om.Alle hegn i gade er godkendt. Hegn ved #1 (som bliver til arkitektkontor) vil blive etableret. Der er derfor ikke bøder til gadeforeningen.
  • Opfordring til at læse HØFs (den store gadeforening) anbefalinger til god takt og tone ved ombygninger.
  • Velkommen til Michael og Maj (nr.10)
  • Sandkassen og legehuset er fjernet og en ny vil blive bygget af Malthe og glade hjælpere.
  • Schwartz lys til gadens træer (se miljø og grøntudvalg)
  • Sommerfesten og december sang og fastelavn blev afholdt med glæde og god afstand. Ønske om at genoptage tidligere traditioner som fx gadeåbning
  • Velkomstskrivelse til nye beboere vil blive genoplivet, dog kun i elektronisk version. Tovholdere for dette samt genoplivning af tidligere og nye traditioner er Charlotte og Martin.

b. Børneudvalget (Charlotte, Marie, Katrine, Mette, Tanja, Nicoline.

  • Liste over gadens børn efterlyses. Kan næppe realiseres med gældende regler for ”registre”.
  • Ønske om større beløb til børneaktiviteter ved gadefesten. Der blev nikket omkring bordet.
  • Drøftelse om placering af nyt legehus. Det kan fortsat stå ved Winnie og Niels Franke.
  • Det i indkaldelsen foreslåede hus faldt ikke i god jord. Det ny hus skal være solidt og udfordrende. Charlotte, Tanja, Martin, Erik og Marie meldte sig til at stå for at komme med forslag til bestyrelsen. Gruppen skal stå for at finde et egnet hus, indkøb, etablering samt vedligeholdelsen.

c. Festudvalget (Keld, (passiv: Lars Jakob), Måna, Sanne og Kristoffer)

Gadefest fastlagt til 27.8.22 og fremover bliver det altid sidste lørdag i august.

  • Under evt. forslag om nyt gadetelt der er lettere at stille op. Spørgsmål om hvor det kan placeres: Evt. hos Maria i hendes showroom i Stockholmsgade. Sanne ser på modeller, størrelse og økonomi.

d. Miljø- og grøntudvalget (Erik, Jakob, Hedvig, Nikoline)

  • Klipning af træerne foregik i fint samarbejde med frivillige (ikke mindst Valdemar)
  • Forslag om gadeåbning efter vinteren en søndag eftermiddag. Herunder rengøring ved cykelstativer
  • Opstribning af parkerings båse (Claus køber maling. Måske en bøtte hos Francke)
    NB!!! Se indkaldelse til gadeåbning søndag d. 27. Kl. 14
  • Ny placering af gadeborde nærmest Østersøgade. På baggrund af gener fra skoleelever o.a. ønsker Tim og Louise bordene flyttet. Forslag er at de placeres ved nr. 20/22. Trine, Lars Jacob, Anders og Måna har indvilliget.
  • Gl. el-box (?) ved nr. 1: Kan den nedlægges/fjernes?
  • Forslag om indkøb af ensartede lyskæder til gadetræerne (Erik ser på det)
  1. Godkendelse af regnskab 2021 samt budget 2022.

Regnskab og budget godkendt.

  1. Indkomne forslag. Se ovenfor vedr. legehus. (pkt. 3b)
  2. Gadedatoer:

Forslag: Gadefest lørdag d.27/8

  1. Valg til bestyrelse og udvalg.

a. Valg til bestyrelsen. Alle genvalgt med applaus.
i. Sanne (11) – formand –genopstiller
ii. Malte (17) – kasserer – genopstiller
iii. Nikoline (27) – genopstiller
iv. Helene (7) – suppleant – genopstiller
v. Jakob (18) – revisor – genopstiller
vi. Jørgen (40) – revisorsuppleant- genopstiller

b Miljø og grøntudvalget. Erik, Jakob, Hedvig, Nikoline

  1. Evt. se pkt 3b og 3d

Generalforsamlingen forløb med god tone og i god ro og orden

Ref.
Erik
24.03.22

Kommentarer er lukket