Generalforsamling: Tirsdag den 19. marts 2019

HUSEJERFORENINGEN J.A. SCHWARTZ GADE

Referat af GENERALFORSAMLING 2019

TIRSDAG DEN 19. MARTS 2019 KL. 19:30
I Fælleshuset Stalden
Østerfarimagsgade 14

Der var repræsentanter for 13 huse og 4 fuldmagter.
Generalforsamlingen er derfor beslutningsdygtig.

DAGSORDEN

  1. Valg af dirigent: Nicoline (27) og senere Kirsten (35)
  2. Valg af referent: Erik Skoven (16)
  3. Beretning
    a. Formanden (Sanne (11)
  • Alle har modtaget hæfte med de reviderede vedtægter for gadeforeningen.
  • Der er etableret plante”kasser” med lsuerbærplanter ved Øster Søgade, hvorved vi bibeholder 2 parkeringspladser.
  • Der er kommet ny sandkasse med nyt sand.
  • Sommerfesten blev afholdt på vanlig festlig vis (et lille overskud (kr.130))
  • Julekalenderen var ligeledes et velkomment indslag i den mørke tid.
  • Poul Jensen (26) er desværre afgået ved døden. Ingen informationer om ny bebeoer.
  • Ida (Øster Søgade 78) har solgt huset. Ingen informationer om ny ejer. Renovering er påbegyndt.
  • You-see tv ophører. Info. er tilgået abonnenter.
  • Brud på vandledning #19. Er udbedret med plastrør til begge naboer på foreningens regning (kr. ca 40.000)
  • Beboer i hjørnehus Hallinsgade/Øster Farimagsgade var inviteret for at oplyse om kommunens tiltag vedr. tilbagerykning af hegn mod Øster Farimagsgade, konflikt med bestyrelse i den store gadeforening mm.
    Som det fremgik af sidste års referat går vi ikke ind for de stramninger/påbud som Den Store Gadeforening vil indføje i Kartoffelhåndbogen. Der har været afholdt møder med KK om evt. ændringer til lokalplanen, og det skønnes, at de formuleringer, der er i denne er tilstrækkelige. Det viser sig ikke at være tilfældet.
    Gadeforeningen er medlem af Fællesudvalget for Kartoffelrækkerne, og vil tage kontakt til dette vedr. henvendelse (protest) til kommunen.

b. Børneudvalget (Charlotte, Marie, Katrine, Mette, Lene). Fastelavn, sommerfest, Flytning af legehus, ny sandkasse mm. Som vedtaget på sidste generalforsamling males og repareres legehuset ved frivillig indsats af brugerne og deres forældre (og bedsteforældre). Gadeforeningen betaler materialer.

c. Festudvalget (Keld, Lars Jakob, Lene, Måna, Sanne) Fin sommerfest.

d. Miljø- og grøntudvalget (Erik, Jakob). Træerne trænger til beskæring så lastbiler kan køre gennem gaden uden at beskadige træer og bil. Der er indhentet tilbud fra anlægsgartner om beskæring, hvorefter gadens grøntudvalg med hjælp fra øvrige beboere vil klippe i årene fremover.

  • Schwartzlys blev tændt næsten samtidig den 1.12.
  • Der var forslag om generel oprydnings-forskønnelses dag, Dato vil blive meddelt senere. I øvrigt opfordres til at børnelegetøj og cykler ikke efterlades tilfældige steder.
  1. Godkendelse af regnskab 2018 samt budget 2019. Grundet bl.a. vandledningsbrud
    Forhøjes kontingent fra kr. 800 til kr 1000 Regnskabet og budget blev godkendt uden bemærkninger.
  2. Indkomne forslag. Beskæring af gadetræer (Se ovenfor)
    Vedr. hjørnehuse se ovenfor.
  3. Gadedatoer

Forslag: Gadefest lørdag d.31/8.

  1. Valg til bestyrelse og udvalg. Alle blev enstemmigt genvalgt.

a. Valg til bestyrelsen
i. Sanne (11) – formand –genopstiller
ii. Toke (17) – kasserer – genopstiller
iii. Nikoline (27) – genopstiller
iv. Helene (7) – suppleant – genopstiller
v. Jakob (18) – revisor – genopstiller
vi. Jørgen (40) – revisorsuppleant- genopstiller
b Miljø og grøntudvalget suppleres med Hedvig (8) og Nicoline (27)

  1. Evt. Der var ikke stemning for at indkøbe nyt gadebord (kr. Ca 20.000) til erstatning for det grønne bord.
  • Der er oprettet en hjemmeside (https://kartoffelraekkerne.dk/j-a-schwartz-gade/) hvor informationer, der kan være af interesse bliver postet. Karsten Vandrup er webmaster.

Mødet blev afholdt i god ro og orden.

Erik Skoven

PS: Evt. forslag m/dokumentation; fx beløbsramme, tegninger mv. afleveres hos formanden – Sanne (11) – senest 8 dage før generalforsamlingen.
Vi glæder os til at se mange til kaffe og kage 

Kommentarer er lukket